هفته دفاع مقدس

مرکز شماره ۲ به پاسداشت ۸ سال دفاع مقدس برنامه های به شرح ذیل در جمع صمیمانه اعضا ومربیان انجام گرفت  

 

۱- ساخت ماکت از صحنه های جنگ 

۲- ساخت نمادین سنگر جلوی میز کتابدار 

۳-ایستگاه نقاشی با موضوع یک تصویر از یک رزمنده 

۴-قصه گویی داستان زائرشهید (ضمنا به مناسبت هفته دفاع مقدس این قصه در شبکه استانی سیمای بوشهر نیز قصه گویی شد) 

خانم کرمی مسئول مرکز هدف از این برنامه ها را زنده نگه داشتن یاد وخاطره هشت سال دفاع مقدس،ترویج فرهنگ ایثار واز خودگذشتگی ،آشنا نمودن اعضا با رشادتها ودلاوریهای رزمندگان در قالب نقاشی ،قصه ... دانست

موفقیت مرکز شماره 2 درسومین جشنواره نشریه نگاری رضوی


به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، نشریه دیواری «زیارت» کاری از؛ «زهرا کشاورز، زهره فرار و مائده پاسیار» اعضا نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بوشهر و مربیگری، «مهری دشت‌دار» مقام دوم سومین جشنواره نشریه نگاری رضوی را کسب کرد.

 بر اساس این گزارش، نشریه‌های «نگارخانه رضوان» از مرکز اندیشه تهران، «آرزوی زیارت» از مرکز شماره 2 بوشهر، «رضای ولایت» از مرکز ملایر استان همدان، «فرش تا عرش» از مرکز شماره 25 تهران، «گلی از گلستان رضوی» از مرکز هشتگرد استان البرز و «شمیم رحمت» از مرکز شماره 10 اصفهان، به ترتیب رتبه‌های اول تا ششم این جشنواره را کسب کردند.

مدیر عامل کانون و رییس کار گروه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مراسم تقدیر از برگزیدگان این جشنواره ضمن اشاره به سابقه برگزاری جشنواره‌های مختلف رضوی گفت: این خیمه نزدیک به 10 سال پیش در استان خراسان رضوی برپا شد و امروز این برنامه در سطح وسیع بین‌المللی اجرا می‌شود و کانون نیز با عنایت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) این توفیق را دارد تا در سومین سال برگزاری با 8 جشنواره رضوی، پرچمی در کنار این خیمه داشته باشد و اینک این جشنواره به نهادی مقدس تبدیل شده و مجموعه مخاطبان ما یک طهارت و پاکی آسمانی بسیار ظریفی را به مجموعه کانون داده است.

مراکز فرهنگی هنری استان بوشهر، جمعاً 45 نشریه به سومین جشنواره نشریه نگاری رضوی ارسال کردند.

روز دختر

برگزاری جشن میلاد بانوی کرامت فاطمه معصومه (س) و روز دختر 


کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بوشهر مراکز 1و 2 به همکاری هم به مناسبت سالروزمیلاد حضرت معصومه (س) و برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا(ع) وروز دخترو آغاز دهه ی کرامت برنامه های مفرح وشادی در سالن مرکز 2 بوشهر با هدف گرامی داشت این ایام ومعرفی شخصیت این دو گوهر آسمانی برای کودکان ونوجوانان به اجرا در آوردند.

این مراسم باتلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع شد و در ادامه خانم  یوسفی مسوول محترم کانون استان فرمودند:ما هم می توانیم مثل این دوبزرگوارکریم وکریمه بشیم اینکه:۱-به دیگران کمک کنیم  ۲-هرکس هر کاری برای ما انجام داد از او تشکر کنیم.ایشان همچنین افزودند نام گذاری روز ولادت آن بانوی مکرمه با روز دختر باعث شده است تا دختران عضو کانون در این جشنها حضور گسترده داشته باشند.

نمایش خلاق-قصه گویی- مسابقه-شعرخوانی- اهداء جوایز به اعضاء فعال شرکت کننده در جشنواره های رضوی از دیگر برنامه های این مراسم بود.


6lzip3d4w8dp32oynovd.jpg
ادامه مطلب ...

موفقیت

موفقیت مرکز شماره ۲ بوشهر در جشنواره پژوهشهای رضوی نوجوان


به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و به نقل از دبیر خانه دومین جشنواره پژوهشهای رضوی نوجوان در تهران؛ هیئت داوران این جشنواره پس از دو مرحله داوری و بررسی دقیق برگزیدگان اول تا چهلم این جشنواره را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش زهره فرار عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ با اثر پژوهشی «کار و تلاش از دیدگاه امام رضا (ع)» با همراهی مهری دشتدار به عنوان مربی راهنما رتبه چهاردهم را کسب نمود.