هفته کتاب و کتابخوانی


به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه هایی به شرح ذیل در مرکز شماره 2 برگزار گردید:


1. دعوت ازمدارس واجرای برنامه های: معرفی کتاب ؛روخوانی کتاب و خلاصه نویسی از کتابهای روخوانی شده.

2.تشکیل کارگاه کتابسازی و برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده اعضا

3. تشکیل انجمن های کتابخوانان نوجوان و برگزاری کارگاههای بحث کتاب و نقد و بررسی رمان نوجوان

4. معرفی 2 کتاب به اعضا نوجوان جهت برگزاری طرح رالی کتاب


q49nm4xr1qeturk0wrh.jpg

جشن کتاب

کتاب یادگار ماندگار 


طی ویژه برنامه‌ای که به صورت مشترک، توسط مراکز فرهنگی هنری شماره 1 و 2 بوشهر برگزار شد، از 72 عضو کتاب‌خوان و فعال در کتاب‌خوانی تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم که بیش از 160 نفر از خانواده‌ها و اعضا کانون حضور داشتند، از 27 عضو برتر کتاب‌خوانی، 23 عضو فعال در کارگاه‌های کتاب‌سازی و 10 عضو برگزیده مسابقه نقد و بررسی کتاب تجلیل شد.
زکیه امیر‌پور، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در حاشیه برگزاری این مراسم ضمن تاکید بر نقش خانواده‌ها  و مربیان در ایجاد عادت به مطالعه گفت: والدین و مربیان نقش بسیار مهمی در ایجاد عادت به مطالعه دارند که می‌بایست در کنار این عادت خوب، نسبت به تحکیم و تداوم آن نیز کوشش شود.
 وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام به مطالعه گفت: اسلام به عنوان کامل‌ترین دین در میان ادیان آسمانی، با معجزه کتاب آسمانی (قرآن کریم) به بشر معرفی شد و اهمیت بحث کتاب در اسلام تا جایی است که در کتاب آسمانی مسلمانان 71 بار کلمه کتاب به کار رفته و یکی از سوره‌های آن «قلم» نام دارد که در آن خداوند متعال به قلم سوگند یاد می‌کند.
مدیر کانون استان بوشهر افزود: طی سال‌های اخیر با برنامه رمان‌های نوجوان کانون، یک حرکت گسترده فرهنگی در سطح مراکز کانون آغاز شده و از برکات آن تولید رمان‌های مختلف با موضوعات متنوع و افزایش علاقمندی اعضا کانون به مطالعه بوده است.
بدری جهازی، کارشناس مسوول فرهنگی کانون استان نیز در تشریح برنامه‌های مهم هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: با هدف تشویق اعضا به مطالعه بیشتر و انس با کتاب، انجمن کتاب‌خوانان حرفه‌ای در کلیه مراکز فرهنگی هنری استان تشکیل شده است.
وی افزود: برپایی طرح رالی کتاب‌ها در کلیه مراکزو ادامه آن در ایام فراغت بخصوص در طول تابستان از جمله برنامه‌هایی که از هفته کتاب و کتاب‌خوانی آغاز شده است.
جهازی در پایان خواستار اختصاص ساعات قصه‌گویی شبانه در خانواده‌ها شد.
ادامه مطلب ...