نمایشنامه « اذان را امشب من می‌گویم » به نویسندگی حمیده ناجی و کارگردانی و اجرای آناهیتا یزدان‌شناس عضو مرکز شماره 2 بوشهر به عنوان اثر برگزیده مجوز حضور در مرحله‌ی نهایی سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و به نقل از ستاد سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی 240  اثر نمایشنامه‌خوانی جهت انجام داوری به دبیرخانه سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی ارسال شد. در بخش نخست 41 اثر به مرحله‌ی بعد راه یافتند که در پایان 8 اثر به عنوان آثار برگزیده مجوز حضور در سومین جشنواره سراسری نمایشنامه خوانی رضوی را به دست آوردند.
به گفته کارشناس امور هنری و رابط جشنواره رضوی ، استان بوشهر با ارسال 2 اثر نمایشنامه‌خوانی به نام‌های "اذان را امشب من می‌گویم" و "برف و بنفشه" در این دوره از جشنواره شرکت کرده بود که در نهایت نمایشنامه "اذان را امشب من می گویم" به نویسندگی حمیده ناجی و کارگردانی و اجرای آناهیتا یزدان‌شناس عضو فعال مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، به عنوان اثر برگزیده و راه یافته به سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی کشوری، با میزبانی شهر همدان معرفی گردید.
سومین جشنواره نمایشنامه خوانی رضوی 16 لغایت 18 شهریور ماه سال جاری با حضور 8 گروه برتر و به میزبانی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در شهر همدان برگزار خواهد شد .

تابستانه

 

تابستان زیبای کتابخانه ی ما با طعم شیرین مهمانی خدا و عطر حضور امام رضا«ع»

    کتابخانه ی مرکز شماره 2 کانون استان بوشهر با برپایی کارگاهها و فعالیتهای متنوع هنری، فرهنگی، ادبی و مذهبی تابستان پر نشاطی را همراه با دوستان همیشگی خود کودکان و نوجوانان عزیز می گذراند.

    در کتابخانه ی ما کارگاههای هنری تئاتر و نمایشنامه نویسی نوجوان، کارگاههای خط تحریری،خوشنویسی، طراحی، نقاشی، پویانمایی، شعرو داستان مانند دیگر فصل های سال و البته با شور و هیجان بیش تر و پویاتر به کار خود ادامه می دهند.

    گفتنی است درزمینه  جشنواره های 16گانه رضوی مربیان و اعضا مرکز شماره 2 با حضوری موثر در حوزه ی 13 فعالیت ، ارادت و و عشق خود را به علی بن موسی الرضا «ع» تقدیم داشته اندکه به ذکر آنها می پردازیم:

-        نمادها و نشانه های رضوی : در بخش نقاشی با ۲۷ اثرو در بخش عکس با ۴۰ اثر.

-        کتابسازی : در دو بخش انفرادی و گروهی : ۱۶ کتابچه.

-        یک تصویر یک حدیث رضوی : ۳۱ اثر

-        پویا نمایی: ۶اثر

-        شعرخوانی و مشاعره : ۱۸ اثر

-        نگارش شعر: ۵ اثر

-        داستان نویسی :۵ اثر

-        خاطرات زیارت:  ۵اثر

-        نمایشنامه خوانی : با حضور دو گروه نقش خوان از نمایشنامه های رضوی

-   نگارش تجربه های موفق نمایشنامه خوانی در قالب ارائه چندین طرح  و تجربه های کارگاه های نمایش و نمایشنامه خوانی.

-        مسابقه اینترنتی آشنایی نوجوانان با هنر نمایشنامه خوانی: 32 عضو نوجوان

-        کتابخوانی الکترونیک  : 110 اعضا کودک و نوجوان

-        نشریه دیواری: در 2 گروه نوجوان

-        قصه گویی : 4 عضو نوجوان

-        پژوهش : 4 اثر

 

     لازم به ذکر است که در کنار فعالیتهای و کلاسهای تابستانه همچون: طراحی ، نقاشی ، سفالگری ، خوشنویسی وخط تحریری که در کتابخانه دایر است؛در راستای ماه مبارک رمضان و در زمینه مباحث اخلاق و ادب و آداب ماه مهمانی خدا ، اعضا مرکز حضوری مشتاق در فراخوان عکس ویژه ماه رمضان، قصه گویی، اجرای 2 نمایش بازیگر، معرفی و رو خوانی کتاب و بحث آزاد و نمایش خلاق و همچنین برنامه های مناسبتی همچون بزرگداشت رحلت امام خمینی «قدس سره الشریف» در مصلی نماز جمعه، بزرگداشت شهادت شهدای معظم هفتم تیر و نیز« جشن قلم » را در بزرگداشت روز قلم  داشته اند.  

      هم چنین از دیگر برنامه های در دست اقدام توسط مرکز ما، برپایی مراسم افطاری با اجرای برنامه های شاد متنوع مانند قصه گویی، نمایش، مسابقه و سرگرمی می باشد که با همراهی دفتر استان و مرکز شماره 1 با دعوت از کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی اجرا خواهد شد.