بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

طی پیشبینی های سال 95، در تاریخ 1395/02/25 انجمن ادبی تحت عنوان (شهریار توس) با حضور اعضا مراکز 1 و2 و با هدف آشنایی بیشتر با شخصیت و آثار حکیم ابوالقاسم فردوسی  خالق اثر شاهکار شاهنامه و پرورش و تقویت خلاقیت اعضا برگزار گردید.

این برنامه با خوانش شعری از کتاب شاهنامه فردوسی آغاز گردیدو طی برگزاری این بزرگداشت،اعضا کارگاه  به اجرای نقالی از دو داستان از شاهنامه پرداختند.از دیگر برنامه های این نشست ، اجرای قصه گویی با انتخاب یکی از داستانهای شاهنامه، سرایش اشعار اعضا دو مرکزو معرفی داستانهای شاهنامه بود.همچنین،بروشورهایی با محتوای معرفی حکیم ابوالقاسم فردوسی و اشعار شاهنامه در اختیار اعضا قرار گرفت.

در پایان هدایایی به رسم یادبود به اعضا فعال این انجمن تقدیم گردید.



ادامه مطلب ...

گرامیداشت روز ملی خلیج فارس

 مرکز شماره 2 بوشهر در راستای پیش بینی برنامه های فرهنگی ، هنری و ادبی خود در سال 95  ، برنامه گرامیداشت روز ملی خلیج فارس را با حضور اعضا پسر این مرکز و با هدف  معرفی این روز بزرگ و لزوم حفظ و حراست از مرزهای سرزمینمان ایران در پارک ساحلی کودک  برگزار نمود.

در ابتدای این برنامه خانم کرمی مسئول مرکز به معرفی این روز، دلیل این نامگذاری  و لزوم حفظ و حراست  از مرزهای  سرزمینمان از جمله مرزآبی خلیج فارس  توضیحاتی ارائه نمودند و همچنین بحث آزادی  با موضوع چگونگی حفظ و حراست از محیط زیست و دریا با اعضا صورت گرفت. در ادامه بچه ها به گروههای کوچکتر تقسیم شده و در کارگهای خوشنویسی ( پر کردن  جمله های مربوط به این روز با صدف ) ، کاردستی ( ساخت قایق) و ادبی ( نوشتن جمله های متناسب با این روز بر روی قایق ها ) زیر نظر مربیان هر بخش خانمها  قنبرپور، ناجی ، و بکاء  به فعالیت پرداختند.

این برنامه با اجرای  متن ادبی در خصوص دریای خلیج فارس بصورت یکصدا توسط بچه ها و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.




tgx7_img_2891.jpg

 

ادامه مطلب ...